Visi & Misi | ![]() |
Fungsi NCCC | ![]() |
Proses Pengendalian Aduan | ![]() |
Carta Organisasi | ![]() |
Aduan : Country Heights Vacation Club (CHVC) |
![]() |
![]() |
![]() |
Written by Administrator |
Friday, 11 September 2009 10:07 |
SAYA� TELAH MENJADI AHLI CHVC DAN TELAH MEMBUAT PEMBAYARAN SEBANYAK RM11,000.00.SAYA BERMINAT UNTUK MENJADI AHLINYA KERANA DITAWARKAN 'PAYBACK SCHEME' IAITU WANG AKAN DIKEMBALIKAN SEMULA APABILA MATANG 36 TAHUN.BARU-BARU INI SAYA TELAH MENERIMA SURAT MENYATAKAN BAHAWA PAYBACK SCHEME SUDAH DITARIK SEMULA,JADI SAYA TIDAK AKAN MENDAPAT SESEN PUN.SAYA TIDAK TAHU APA YANG PATUT SAYA LAKUKAN!!!TOLONG LAH SAYA!!!! Dear Consumers, The facts leads to misrepresentation. Did CHVC deliberately make this promise in order to facilitate sale of membership? This is the second complaint which the NCCC had received on this issue. I believe that all those who had relied on this promise and subscribed to the membership should now be allowed to terminate without questions asked. NCCC will now advise all complainants to file claims in the TTPM and I hope S112 (g) of the CPA is fully utilised by the TTPM to protect consumers. For assistance please contact 03-78779000 or e-mail at darshan@nccc.org.my Thank you Director- NCCC Para Pengguna Pengguna adalah dinasihatkan agar segera memfailkan tuntutan di Tribunal Tuntutan Pengguna untuk membatalkan perjanjian yang ditandatangani dan bayaran dikembalikan. S112 (b) Akta Perlindungan Pengguna 1999 memberikuasa kepada pihak Tribunal untuk membatalkan perjanjian dan penyataan palsu merupakan satu elemen yang boleh menyebabkan sesuatu perjanjian itu dibatalkan. Untuk bantuan sila hubungi NCCC di talian 03-78779000 ataupun e-mail darshan@nccc.org.my Terima Kasih Darshan Singh |